آلکان مارکت

شرایط بازگشت کالا

همه سفارش‌های آلکان پلاسی از آلکان مارکت ضمانت هفت روز بازگشت دارند. شما می‌توانید کالاهای خریداری‌شده از آلکان مارکت را طبق رویه‌های بازگشت کالا به علت‌هایی مثل ایراد ظاهری و مغایرت محصول مرجوع کنید.

ایراد فنی

برای گزارش ایراد فنی کالای خریداری‌شده، حتما باید تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا اقدام کنید و پس از این بازه، امکان ارسال درخواست مرجوعی وجود ندارد. کالای دارای ایراد فنی یا ظاهری در صورت تایید ایراد از سوی کارشناس فنی آلکان مارکت، قابل‌بازگشت هستند. به‌عنوان مثال اگر یک کالای برقی روشن نشود، این ایراد، فنی محسوب می‌شود. به‌طور کلی ایراد فنی شامل مشکلاتی است که در قطعات یا اقلام همراه کالا وجود داشته و امکان استفاده از آن را مختل می‌کند.
تبصره: کالاهایی که به دلیل عدم استفاده صحیح کاربر آسیب (ظاهری یا فنی) می‌بینند، شامل رویه‌های مرجوعی تیمچه نمی‌شوند. همچنین در مورد کالاهای برقی هرگونه نوسانات برقی که منجر به آسیب به دستگاه شود شامل پوشش گارانتی هفت روزه نمی شود.

ایراد ظاهری
برای گزارش ایراد ظاهری کالای خریداری‌شده، حتما باید تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا اقدام کنید و پس از این بازه، امکان ارسال درخواست مرجوعی وجود ندارد. ایراد ظاهری می‌تواند شامل مشکلاتی مثل خط و خش، شکستگی و ... باشد.
تبصره: کالاهایی که به دلیل عدم استفاده صحیح کاربر آسیب می‌بینند، شامل رویه‌های مرجوعی آلکان مارکت نمی‌شوند.

مغایرت
مرجوع کردن کالا به علت مغایرت، در صورتی امکان‌پذیر است که کالا از نظر مشخصات فیزیکی یا فنی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد. به این معنا که کالای خریداری‌شده مشخصاتی متفاوت با اطلاعات درج‌شده در جدول مشخصات آلکان مارکت داشته باشد یا اقلامی را که در جدول مشخصات به عنوان اقلام همراه ذکر شده، به همراه نداشته باشد.

شرایط لازم برای استفاده از 7 روز امکان عودت کالا:

  1. کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده و لیبل روی کالا حفظ شده باشد و این امر به تایید کارشناسان آلکان مارکت برسد.
  2. برای بازگشت کالاها، قرار گرفتن کالا در جعبه و بسته‌بندی اصلی خود الزامی است.
  3. کارتن و بسته بندی کالا کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد. 
  4. در صورتی که کالا دارای گارانتی باشد، کارت گارانتی، لیبل گارانتی (در مواردی که به‌جای کارت لیبل دارند) و اقلام همراه کالا باید به همراه کالای اصلی برگردانده شوند.
  5. کالاهای دیجیتال مثل موبایل و لپ‌تاپ نباید از پلمپ خارج شوند و حتی اگر روشن نشده باشند، درصورت بازشدن پلمپ قابل‌ بازگشت نیستند.
  6. مطابق ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی امکان عودت کالا فقط شامل حال مصرف کنندگان بوده و مصرف کننده مطابق بند (س) ماده 2 همین قانون شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه اقدام می کند؛ بر این اساس خریداران فروشگاه که به منظور تجارت یا شغل حرفه ای خود از فروشگاه خرید می نمایند، مصرف کننده محسوب نشده و امکان استفاده از شرط عودت را ندارند.
  7. عودت کالا از طریق پست یا باربری انجام می گردد، به همین دلیل لازمست کالا به نحوی (با کارتن یا پلاستیک حبابی) بسته بندی گردد تا خود کالا و یا بسته بندی آن در حین ارسال آسیبی از نظر فنی و یا ظاهری نبیند. زیرا اگر کالا یا بسته بندی آن در حین ارسال به هر نحوی دچار آسیب، خدشه و یا ایراد ظاهری (از جمله نصب برچسب یا نوشتن هر گونه متن) گردد، امکان عودت آن وجود نخواهد داشت و از این حیث هیچگونه مسئولیتی بر عهده آلکان مارکت نخواهد بود.
  8. خرید کولر گازی منوط به بررسی تناسب مدل، توان و ویژگی های آن با فضای محل نصب می باشد که لازمست توسط کارشناس رسمی بررسی گردد و پس از خرید امکان تعویض یا عودت آن وجود ندارد.

موارد قابل توجه مشتریان:

  1. کالا های سنگین و حجیم به هیچ عنوان امکان مرجوع ندارند.
  2. خرید های اقساطی امکان مرجوع ندارند.
  3. در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف 48 ساعت کاری پس از تایید کارشناسان فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  4. در این موارد هزینه ارسال و عودت کالا (هزینه رفت و برگشت) بر عهده مشتری می باشد و از مبلغ سفارش کسر و سپس به حساب مشتری واریز می شود. 
پیام در واتساپ